Mijlpaal gevestigd met Dacia Sandero Stepway voor Spaanse koper

In 10 jaar tijd 3 miljoen Dacia’s verkocht

Corporate

Dacia heeft in sneltreinvaart een sterke positie veroverd op de Europese markt. De verkopen zijn in amper tien jaar tijd de drie miljoen gepasseerd. De driemiljoenste verkochte Dacia was een Sandero Stepway. Nicolas Wertans, bij Renault Groep verantwoordelijk voor sales, heeft de sleutels officieel overgedragen aan de Spaanse koper Andres Palomo Paz. Dat gebeurde afgelopen 14 oktober op de Dacia-stand op de Autosalon van Parijs.

Artikel Foto's Contact

“Sinds de rentree op de Europese markt in 2004 heeft Dacia met drie miljoen nieuwe auto’s echt een prestatie van formaat geleverd, zeker naar hedendaagse auto-industriële maatstaven”, aldus Wertans. “Het merk wordt door klanten op handen gedragen. Dit is zeker te danken aan het feit dat de modellen aan de verwachtingen voldoen van mensen die een veilige, betrouwbare en tegelijk betaalbare auto zoeken met een moderne uitrusting en goede prestaties.”

Successtory
Het succes houdt aan. Ook 2014 belooft voor Dacia een topjaar te worden. In Nederland bedraagt het marktaandeel 1,3 %, een groei van maar liefst 63 % ten opzichte van 2013. In alle Europese landen tekent zich die groei af. Dacia is bovendien in Europa het merk met de grootste groei in marktaandeel (36,2 procent) over de eerste zes maanden van 2014. Nog voor het einde van dit jaar start de verkoop van Dacia in Israël. In 2013 is gestart op zes nieuwe markten: Groot-Brittannië, Ierland, Denemarken, Noorwegen, Cyprus en Malta.

Dacia community
Dacia-rijders zijn trots op hun merk. Het blijkt uit de groeiende Dacia community. In diverse landen delen rijders hun ervaringen. Ze komen vaak in groten getale naar Dacia-bijeenkomsten, zoals bijvoorbeeld naar de in november 2013 in Nederland op vliegveld Valkenburg gehouden Dacia Fandag. In vier jaar tijd is het aantal volgers van de Facebook-pagina van Dacia de twee miljoen zelfs al gepasseerd.