Nieuwe Dacia Spring de elektrische revolutie exclusief voor iedereen

Spring

Wendbaar, robuust, ruim en met een 100% elektrische aandrijving en een rijbereik van 230 kilometer over de WLTP-cyclus (305 kilometer voor WLTP City): Dacia Spring luidt een nieuw tijdperk in, een tijdperk van elektrische mobiliteit voor iedereen. Hij werpt zich op als de meest betaalbare elektrische auto op de Europese markt.

Om die revolutie te vieren, koos DACIA voor de Spring de eerste dag van de lente om:

  • Op het asfalt, omringd door straatartiesten, om iedereen te laten weten dat #SpringIsComing
  • En in een kleurrijke en ludieke reclamecampagne om eindelijk kennis te maken met de democratisch geprijsde elektrische auto.

Exclusief voor iedereen

Om te bewijzen dat de essentie ook leuk kan zijn, hebben Dacia en Publicis Conseil een kleurrijke campagne uitgewerkt die iedereen herinnert aan de filosofie van het merk: de essentie van de auto voor iedereen toegankelijk maken.

De campagne, die in Madrid werd gerealiseerd door James F. Coton, op een reprise van ‘Mad World’ door Noëm, laat twee werelden naast elkaar leven, zonder elkaar te beoordelen: die van de ultra-exclusiviteit en die van de inclusiviteit met Dacia.
Eens te meer gooit deze campagne alle conventies overboord en maakt ze Dacia tot het ‘enfant terrible’ van de automarkt. Tot het merk dat de essentie biedt, zonder meer.

De reclamespot staat vanaf zaterdag 20 maart op de internationale perssite van Dacia.

#SpringIsComing, de elektrische revolutie is een feit!

Dacia gaat ook op campagne in verschillende grote Europese steden om zich meester te maken van de weg tijdens de actie #SpringIsComing, die wordt georganiseerd in samenwerking met het agentschap Hopscotch. Omdat alle grote veranderingen op straat ontstaan, werkt Dacia samen met geëngageerde straatartiesten om een wind van vrijheid door de mobiliteitssector te laten waaien. 100% elektrische mobiliteit die eindelijk voor iedereen toegankelijk wordt, dankzij Dacia Spring.

Dacia onthult de creaties van vijf inspirerende straatartiesten, die de straten van Parijs, Madrid, Milaan en Boekarest hebben verfraaid met hun originele creaties.

Het grote publiek kan zich vanaf 20 maart aanstaande aanmelden op de sociale netwerken van Dacia om kennis te maken met de werken van getalenteerde kunstenaars, die bekend staan om hun engagement om kunst te promoten zonder beperkingen: William Roden (Parijs), Media ODV (Madrid, Nicola Canarecci (Milaan) en  Sweet Damage Crew (Boekarest).

De komende weken kunnen inwoners van Parijs, Madrid, Milaan en Berlijn op zoek gaan naar de 150 ‘clean tags’ op de trottoirs van hun stad. Elk van die tags laat het grote publiek kennismaken met een van de troeven van nieuwe Dacia Spring. Door rechtstreeks de QR-codes op de grond te scannen, krijgen voetgangers toegang tot de volledige voorstelling van de meest betaalbare elektrische auto in Europa. De grootste fans kunnen de Dacia Spring als pre-order bestellen vanaf 1 april via de Dacia-website.